Finále soutěže Škrábej, kotě!
Programovací a výtvarná soutěž pro žáky ZŠ.14. 6. se v Centru robotiky v Cukrovarské ul. koná finálové kolo soutěže Škrábej, kotě!. Ta je určena žákům 1. a 2. stupně ZŠ, kteří mají různé úkoly:
Ti mladší programují v aplikaci ScratchJr, nebo mohou kreslit komiks. Starší žáci a žákyně programují v aplikaci Scratch, nebo opět kreslí komiks. Všechny práce mají společné téma - bezpečnost na internetu.
Na autory těch nejlepších prací čekají roboti Ozobot, výtvarné potřeby, dárkové poukazy na kroužky v Centru robotiky a další ceny od CR. Na odměnu se mohou těšit i učitelé finalistů.
Další informace o soutěži:
Škrábej, kotě! letos běží ve 4 kategoriích: 1. stupeň – programování, 1. stupeň – výtvarná soutěž, 2. stupeň – programování a 2. stupeň – výtvarná soutěž.
Programovací kategorie programují buď v aplikaci ScratchJr (první stupeň, na tabletech iOS nebo Android), nebo v programovacím jazyce Scratch (druhý stupeň, online pro PC a zařízení podporující Flash). Výsledkem je vždy krátký příběh týkající se bezpečnosti na internetu, který je animovaný pomocí zmíněné aplikace resp. programovacího jazyka.
Zadání pro výtvarné kategorie je stejné pro první i druhý stupeň. Zpracovat krátký komiks nejméně na 4 „okna“ a velikost A3. A to buď papírově, nebo elektronicky. Téma příběhu je opět bezpečnost na internetu.
V každé kategorii může do městského kola postoupit z každé školy 5 prací. O tom, které práce ze školy postoupí, rozhoduje odpovědný vyučující školy. Mezní termín pro podání přihlášek a předání prací je 24. 5. 2019.
Podrobné informace o soutěži najdete zde.
Jednoduché prezentace pro práci s aplikací ScratchJr a s programovacím jazykem Scratch.
Výuková videa pro práci s programovacím jazykem Scratch.
Nástroje pro online tvorbu komiksů:
- Pixton - registrace zdarma
- Superlame - bez registrace, možné nahrát vlastní fotografii, vytváříte každý obrázek zvlášť
- Stripcreator - velmi jednoduchý, tři okna, v každém max. dvě postavy
- ToonDoo - široká paleta funkcí
Publikováno dne 08.04.2019