Finále soutěže Škrábej, kotě!

Programovací a výtvarná soutěž pro žáky ZŠ.

Škrábej, kotě! letos běží ve 4 kategoriích: 1. stupeň – programování, 1. stupeň – výtvarná soutěž, 2. stupeň – programování a 2. stupeň – výtvarná soutěž.

Programovací kategorie programují buď v aplikaci ScratchJr (první stupeň, na tabletech iOS nebo Android), nebo v programovacím jazyce Scratch (druhý stupeň, online pro PC a zařízení podporující Flash). Výsledkem je vždy krátký příběh týkající se bezpečnosti na internetu, který je animovaný pomocí zmíněné aplikace resp. programovacího jazyka.

Zadání pro výtvarné kategorie je stejné pro první i druhý stupeň. Zpracovat krátký komiks nejméně na 4 „okna“ a velikost A3. A to buď papírově, nebo elektronicky. Téma příběhu je opět bezpečnost na internetu.

V každé kategorii může do městského kola postoupit z každé školy 5 prací. O tom, které práce ze školy postoupí, rozhoduje odpovědný vyučující školy. Termín pro podání přihlášek a předání prací je do 18. 5. 2018.

Podrobné informace o soutěži najdete zde.

Přihláška do soutěže.

Jednoduché prezentace pro práci s aplikací ScratchJr a s programovacím jazykem Scratch.

Výuková videa pro práci s programovacím jazykem Scratch.

Nástroje pro online tvorbu komiksů:

  • Pixton - registrace zdarma
  • Superlame - bez registrace, možné nahrát vlastní fotografii, vytváříte každý obrázek zvlášť
  • Stripcreator - velmi jednoduchý, tři okna, v každém max. dvě postavy
  • ToonDoo - široká paleta funkcí


Publikováno dne 13.04.2018